Wymieniłem czujnik ABS i niestety nadal problem występuje.
Dziwną rzeczą jest to że po włączeniu auta świeci się kontrolka ABS, gdy zacznę jechać kontrolka gaśnie i wtedy ABS działa. Po przejechaniu kolejnych 30 metrów kontrolki się zaświecają i wtedy abs znów nie działa. Czasami wydaje mi się, że podczas jazdy przy lekkim hamowaniu, kiedy koła nie powinny raczej wpaść w poślizg tak jakby na jednym z kół włącza się ABS.
Jakby ktoś miał pomysł jak ten problem rozwiązać to proszę o podpowiedź.
Dokładnie, może otworki w pierścieniu są "zarośnięte" rdzą lub skorodował pierścień, jest przerwa między otworkami i czujnik źle zlicza obroty.
Zresztą w opisie błędu masz napisane wyraźnie 003 - Mechanical Failure - Intermitten
O ile mi wiadomo w mojej octavii jest system pasywny ABS wiec nie ma zadnych piersieni z otworami tylko jest pierscien magnetyczny. Czy z tego opisu blędu wynika, że jest to zepsuty pierscień ? Pozdrawiam.
[ Dodano: Nie 11 Lis, 12 15:31 ]
Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy ktos wie jakim rodzajem i rozmiarem klucza odkrece piaste ?
[ Dodano: Nie 11 Lis, 12 15:32 ] mariom122, łożysko do wymiany ? A nie piasta ?
tombiel,
ja miałem podobny przypadek, koszt naprawy wyniusł mnie ok. 300zł gdzie kupiłem piastę FAG (orgina byla FAG)
do piasty potrzebny jest spline M18
witam
moja rada na takie przypadki kupic jakikolwiek miernik uniwersalny cena poniżej 30zl
i sprawdzić napięcie zasilające czujnik ABS-u (mierzymy nap. we wtyczce )
i rezystancje samego czujnika
Ja posiadam O1 i nap. do czujnika w tym aucie wynosi od 2,3 do 2,5V
natomiast czujnik posiada (zależy od części) od 1,0 do 1,3 kilooma
Uszkodzony czujnik nie będzie miał przejścia tzn. jego rezystancja bedzie poza skalą
Najprostrzą metodą na usunięcie uszkodzonego czujnika jest jego ŚCIĘCIE z wydłubaniem resztek zajmuje max 5 minut
Największą szansę na uszkodzenie mają czujniki od str pobocza i to w tej kolejności radzę zacząć sprawdzać.
To moja rada :lol:
Powodzenia
abstinent, tarcze z tyłu tysiaka?! z czego one są? z platyny?
Kagii, to może w O1, tutaj błąd jednoznacznie wskazuje, że czujnik działa
tylko odczyty z koła są dla sterownika podejrzane
jakby nie było napięcia, to by był błąd open circuit
a jak by nie było połaczenia sygnału to byłby błąd implausible signal
Najprostrzą metodą na usunięcie uszkodzonego czujnika jest jego ŚCIĘCIE z wydłubaniem resztek zajmuje max 5 minut
Największą szansę na uszkodzenie mają czujniki od str pobocza i to w tej kolejności radzę zacząć sprawdzać.
Kagii, robisz tylko niepotrzebne zamieszanie
kolega napisał, że już zmienił i bez efektu, więc taka polecana przez Ciebie metoda jest mało skuteczna i raczej kosztowna.
Ponadto VAG na tyle jest kumaty, że w opisie błędu jest wyraźnie opisany status, usterka mechaniczna, a nie elektryczna (przerwa w obwodzie)
Trzeba interpretować błędy, a nie ślepo wymieniać.
Dzieki panowie za dobre rady . Eh troche to dobija że pierścień zepsuty a trzeba wymieniać całą piastę . Możecie podać namiary na uczciwą cena za oryginalna piastę ??
Orginalna piasta w serwisie kosztuje ok. 700 zl.ja dowiadywałem sie i mechanik polecił mi żebym kupił piastę firmy FAG. Po rozebraniu orginał był też FAG. Różnica jedynie była taka ze na kupionej nie było znaczków VW. Ja kupiłem piastę na allegro za ok. 270zł sztuka.
odgrzewam kotleta.
ponieważ dopadła mnie identyczna przypadłość i jestem już po wstępnej diagnozie tj, uszkodzony pierscień absu na piaście tył prawy, proszę o info. Czy wie ktoś jaki jjest rozmiar klucza , którym odkreca się piaste z tyłu? na pewno będzie spline , tylko jaki rozmiar.
W zalączeniu zdjęcia usterki i piasty.
Pozdrawiam.
Komentarz